W czasie II wojny światowej był to najpowszechniej używany samolot transportowy, wyprodukowano go wówczas w ponad 10 000 egzemplarzy. Samolotów tego typu używano do transportu żołnierzy i zaopatrzenia oraz operacji powietrzno-desantowych
super gra.10/10 a i nie krzyczcie na skywalker4 że chce się popisać wiedzą wiem że to nie wikipedia ale ten chłopak ma mądrość ichce ją wam przedstawić
Po przystąpieniu USA do wojny część samolotów DC-3 zarekwirowano na potrzeby wojska. Na jego zamówienie rozpoczęto produkcję wersji transportowej C-47 z dużymi dwuczęściowymi drzwiami z lewej części kadłuba, wzmocnioną podłogą przedziału transportowego i kabiną przystosowaną do przewozu spadochroniarzy. Napęd samolotu stanowiły dwa silniki Pratt
Podczas walk powietrznych nad Wietnamem 17 samolotów B-52 zostało strąconych przez wojska Północnego Wietnamu.
Najbardziej znanym wypadkiem lotniczym z udziałem samolotu B-52 jest zdarzenie z 17 stycznia 1966 (Katastrofa lotnicza pod Palomares). B-52 w czasie tankowania w powietrzu uległ kolizji z cysterną KC-135 w wyniku czego obydwa samoloty zostały zniszczone. Bombowiec przenosił na pokładzie cztery bomby termojądrowe, które po katastrofie opadły w rejon hiszpańskiego wybrzeża Morza Śródziemnego w pobliżu wioski Palomares wywołując skażenie radioaktywne.
Dwa lata później, 21 stycznia 1968 w pobliżu bazy Thule (obecnie Qaanaaq) na Grenlandii rozbił się kolejny B-52 z sześcioma bombami Mark 28 na pokładzie. Tym razem załoga (sześciu z siedmiu się uratowało) nie pozbyła się bomb przed wypadkiem, toteż w wyniku roztrzaskania się samolotu przy prędkości 560 węzłów (1000 km/h), doszło do wybuchu klasycznych (trotylowych) ładunków we wszystkich bombach oraz pożaru szczątków i 130 tys. litrów paliwa lotniczego znaczna część plutonu z bomb przedostała się do otoczenia. Był to prawdopodobnie najpoważniejszy wypadek B-52 w ogóle, a na pewno najpoważniejsza katastrofa w historii wyspy spowodowana jej strategicznym położeniem. Mimo dużych nakładów finansowych na dezaktywację, usunięcie wszystkich skutków wypadku w trudnej arktycznej okolicy nie było do końca możliwe.
Po katastrofie na Grenlandii Amerykanie zaprzestali 24-godzinnego dyżurowania w powietrzu z bombami na pokładzie, co praktykowane było od kryzysu kubańskiego w 1962, tym bardziej, że do mniej spektakularnych niż w Thule i w Palomares wypadków dochodziło częściej. Wiele z nich (prawdopodobnie większość) "zawiniona" była wprawdzie przez Boeingi B-47 Stratojet (np. w 1956 pilot B-47 w brytyjskiej bazie Lakenheath stracił panowanie nad maszyną i roztrzaskał się o magazyn bomb atomowych, gdzie znajdowały się m.in. trzy bomby Mark 6
amoloty te pełniły służbę przez większość zimnej wojny. Brały także udział w wojnie w Wietnamie i podczas operacji "Pustynna burza" (ang. Desert Storm) w Iraku w 1991 roku, w operacji bombardowania Jugosławii przez NATO w 1999 (Allied Force), w operacji w Afganistanie (ang. Enduring Freedom, 2001), a także w następnej wojnie irackiej (ang. Operation Iraqi Freedom) w 2003. Podczas tych konfliktów samoloty B-52 były wykorzystywane jako bombowce konwencjonalne.
W chwili obecnej B-52 są zgrupowane w dwóch stałych bazach: Minot AFB w Dakocie Północnej (5 skrzydło bombowe) i Barksdale AFB w Luizjanie (2 skrzydło bombowe). Ponadto często działają tymczasowo z różnych baz sił powietrznych USA na całym świecie.
Zastosowanie niebojowe [edytuj]
Zmodyfikowany B-52 przenoszący dwa D-21
Dwie maszyny (NB-52A i NB-52B) uczestniczyły w amerykańskim programie eksperymentalnym X-15, jako nosiciele samolotów rakietowych X-15. Jedna z tych maszyn (NB-52B) służyła w NASA aż do 17 grudnia 2004 roku, biorąc udział także w takich programach jak X-24, HiMAT, X-38 oraz X-43.
Pierwszy lot prototypu YB-52 odbył się 15 kwietnia 1952. Bombowce B-52 weszły na wyposażenie amerykańskiego lotnictwa w roku 1955 zastępując Convair B-36 Peacemaker. Na początku swojej służby były trzonem amerykańskich sił strategicznych. W szczytowym okresie służby samolotu, w 1963, lotnictwo strategiczne USA miało 650 B-52, zgrupowanych w 42 dywizjonach na 38 lotniskach. W latach 60. rakiety międzykontynentalne przejęły główną rolę w amerykańskich siłach jądrowych, a nieustannie ulepszana radziecka obrona przeciwlotnicza postawiła pod znakiem zapytania skuteczność B-52. Tylko częściowym lekarstwem było wyposażenie B-52 w pociski samosterujące, które pozwalały atakować z większych odległości. Z tych powodów z biegiem czasu B-52 zaczęły odgrywać coraz większą rolę jako bombowce konwencjonalne. W chwili obecnej w lotnictwie USA nadal służą 93 egzemplarze wersji B-52H, budowanej między 1960 i 1962. Armia amerykańska nie zamierza wycofać tego modelu z użytkowania przed rokiem 2050, co będzie swoistym rekordem.
23 lutego 2008 r., samolot B-2 rozbił się krótko po starcie z bazy lotniczej na wyspie Guam[1]. Był to ostatni lot przed powrotem 3 bombowców tego typu do bazy w Missouri po 4 miesięcznym pobycie na Guam. Uczestniczyły w misji polegającej na obecności (na zmianę z bombowcami B-52, które przybyły do bazy, aby je zastąpić) tych maszyn na Oceanie Spokojnym. Obydwaj piloci katapultowali się i przeżyli katastrofę - jeden po badaniach lekarskich opuścił szpital, natomiast drugi pozostał pod stałą obserwacją lekarzy. Był to pierwszy wypadek lotniczy z udziałem tego samolotu. Przyczyną katastrofy było błędne działanie komputerów pokładowych maszyny spowodowane ich zawilgoceniem (komputery poderwały maszynę do lotu nim nabrała ona odpowiedniej szybkości, wystarczającej do utrzymania się w powietrzu).
Przez pierwsze lata służby samolotu wielu krytyków uważało, że jego zastosowanie bojowe jest wysoce problematyczne, gdyż trudno by było znaleźć cel warty zaatakowania przez samolot warty 2 miliardy dolarów, szczególnie gdy inne, o wiele tańsze samoloty mogłyby z powodzeniem wykonać to samo zadanie. Co więcej, strata bombowca B-2 byłaby wielką porażką propagandową dla Ameryki. Ponadto samoloty te mogły operować tylko ze specjalnie wyposażonych lotnisk.
Krytycy w dużej mierze zmienili jednak zdanie, gdy zrozumiano główny atut B-2: globalny zasięg (dzięki tankowaniom w powietrzu), pozwalający mu wykonywać 30-godzinne misje, startujące z lotnisk w kontynentalnych Stanach Zjednoczonych, przeciwko celom na całej kuli ziemskiej (rekord trwania misji wynosi około 50 godzin). Kształt samolotu czyni go nie tylko mniej widzialnym dla radaru, ale daje mu też bardzo dobry zasięg wynoszący około 11 000 km bez tankowania.
Chrzest bojowy samolotu B-2 Spirit miał miejsce podczas operacji "Sprzymierzona Siła" (ang. Allied Force) w Kosowie w 1999 roku. Wówczas B-2 Spirit sprawdził się bardzo dobrze. Od tego czasu samoloty Spirit brały udział podczas operacji "Trwała Wolność" (ang. Enduring Freedom) w Afganistanie w latach 2001-2002 oraz operacji "Iracka Wolność" (ang. Iraqi Freedom) w Iraku.
Podczas operacji Enduring Freedom samoloty B-2 Spirit przeprowadzały misje bojowe w Afganistanie, później wracały do bazy wojskowej Diego Garcia położonej na Oceanie Indyjskim, gdzie było uzupełniane paliwo oraz następowała zmiana załóg. Następnie samoloty wykonywały kolejne misje.
Koncepcja budowy B-2 powstała w latach siedemdziesiątych w wyniku stałego rozwoju radzieckich technologii radiolokacyjnych. Program rozwoju i budowy bombowca B-2 rozpoczęto już w 1981. Sześć lat później Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych złożyły zamówienie na 132 egzemplarze tego bombowca. Upadek ZSRR i zakończenie wyścigu zbrojeń spowodowało znaczne ograniczenie programu B-2. Siły powietrzne zdecydowały się na zamówienie 20 egzemplarzy 1 przebudowany prototyp. Pierwsza prezentacja B-2 miała miejsce 22 listopada 1988 w bazie Sił Powietrznych w Palmdale w stanie Kalifornia. Pierwszy lot B-2 odbył się 17 lipca 1989. Samolot wykonał wówczas lot z bazy Palmdale do bazy Edwards. Pierwszy egzemplarz Latającego skrzydła został dostarczony do 509 Skrzydła Bombowego w Whiteman, w stanie Missouri w dniu 17 grudnia 1993.
Początkowo planowano budowę 135 egzemplarzy, potem, w późnych latach osiemdziesiątych, zredukowano tę liczbę do 75. W wyniku zakończenia zimnej wojny w styczniu 1991 prezydent George H. W. Bush ogłosił zaprzestanie budowy samolotów tego typu. Do tego momentu powstało 21 egzemplarzy, z których 20 służy w siłach powietrznych USA do dzisiaj. Wyprodukowanie takiej małej liczby egzemplarzy i ogromne wydatki na zaprojektowanie samolotu spowodowały, że koszt jednego bombowca B-2 wyniósł, według różnych ocen, od $1,157 do $2,2 miliardów dolarów, czyniąc z nich najdroższe samoloty kiedykolwiek zbudowane. Cena ta jest porównywalna na przykład do ceny krążownika rakietowego typu Ticonderoga.
Northrop B-2 Spirit
[edytuj]
Z Wikipedii
Skocz do: nawigacji, szukaj
B-2 Spirit
USAF B-2 Spirit.jpg
Dane podstawowe
Państwo Stany Zjednoczone Stany Zjednoczone
Producent Northrop Grumman
Typ bombowiec
Konstrukcja metalowo-kompozytowa (np.kevlar)
Załoga 2 lub 3
Historia
Data oblotu 17 lipca 1989
Egzemplarze
5/5 daje gralem w to kiedys i jak później chcialem w to zagrac to juz nie moglem znaleźc bo tytulu nie pamietalem ...
to do przedmowcy : Hej pisze sie przez H a nie Ch
Komentarze
Odśwież6 kwietnia 2010, 10:01
W czasie II wojny światowej był to najpowszechniej używany samolot transportowy, wyprodukowano go wówczas w ponad 10 000 egzemplarzy. Samolotów tego typu używano do transportu żołnierzy i zaopatrzenia oraz operacji powietrzno-desantowych
Odpisz
16 sierpnia 2012, 21:55
@skywalker4: To musiało być trudne "Kopiuj" "Wklej"
Odpisz
8 grudnia 2012, 10:45
@skywalker4: ja też tak potrafię
(mówię o kopiuj-wklej)
Odpisz
8 kwietnia 2015, 20:04
@skywalker4: jej wiesz gówno nas to obchodzi tego na hiście będziemy się uczyć dla niekumatych hiście historii
Odpisz
1 marca 2014, 17:19
polecam te gre miłośnikom samolotów
Odpisz
12 maja 2013, 14:08
super 5/5 i do ulu
Odpisz
29 kwietnia 2013, 16:28
fajna
Odpisz
15 grudnia 2012, 21:07
moze być :D
Odpisz
4 lutego 2008, 14:44
o co tu chodzi daje 5/5 ale nie da sie przejsc 2 misji wiec 2/5
Odpisz
8 grudnia 2012, 10:50
@mario2: da się,i to nawet łatwo
Odpisz
26 marca 2014, 18:33
@qazlp: trzeba chcieć
Odpisz
5 lutego 2008, 08:20
3 zadania???????
Odpisz
8 grudnia 2012, 10:49
@ItachiUchiha: bo to demo
Odpisz
7 lutego 2008, 14:03
po trzeciej misji nie liczcie że odblokuje sie wam nastepna
Odpisz
8 grudnia 2012, 10:48
@kacper11: chyba że będziesz miał pełną wersję
Odpisz
1 lutego 2011, 15:51
super gra.10/10 a i nie krzyczcie na skywalker4 że chce się popisać wiedzą wiem że to nie wikipedia ale ten chłopak ma mądrość ichce ją wam przedstawić
Odpisz
8 grudnia 2012, 10:46
@jachu1999: na pewno?
Odpisz
17 grudnia 2011, 13:47
tak mało misji 0/1000
Odpisz
8 grudnia 2012, 10:45
@Norbert002: to ściągnij pełną wersję
Odpisz
8 grudnia 2012, 10:43
w pełnej wersji najbardziej mi się podoba A10-THNDERBOLT
a wam? piszcie
Odpisz
19 stycznia 2012, 17:25
zajefajne 5/5
Odpisz
11 listopada 2011, 10:50
ej coto fraindy unid czy kakosi tak
Odpisz
11 listopada 2011, 10:32
to jest fajna gra kiedysi na okroglo w to gralem i adrazu mówie 1000000/5
Odpisz
22 maja 2011, 15:48
4/5
Odpisz
19 kwietnia 2011, 18:13
tylko nie chciałbyś sie znależć w 2 wojnie światowej
Odpisz
22 marca 2011, 13:10
5/5 daje
Odpisz
3 marca 2011, 13:16
Bardzo dobra giera,przypomina mi mlode latka amigi Wings Of Fury ,desert strike itp :)
Odpisz
16 lutego 2011, 20:15
JACHU!!!Weż on sie chwali swoja wiedza ściągnoł z wikipedii i szpanuje!!!!
skywalker a ty tak nie szpanuj ż3e umiesz czytać i naciskać na myszke....
Odpisz
7 grudnia 2010, 16:01
to jest moja ulubiona gra 555555555/5
Odpisz
24 września 2010, 17:35
morda skywalker!
Odpisz
6 lipca 2010, 15:59
jakie jest 4 zadanie w pierwszej rundzie i jak je wykonac
Odpisz
29 czerwca 2010, 19:13
1/10 było by 9/10 bo gra świetna ale oczywiście jak gra fajna trzeba zapłacić walić taką gre
Odpisz
29 czerwca 2010, 11:08
***a skywalker 4 to ***a nie wikipedia i kogo to obchodzi
Odpisz
6 kwietnia 2010, 10:00
Po przystąpieniu USA do wojny część samolotów DC-3 zarekwirowano na potrzeby wojska. Na jego zamówienie rozpoczęto produkcję wersji transportowej C-47 z dużymi dwuczęściowymi drzwiami z lewej części kadłuba, wzmocnioną podłogą przedziału transportowego i kabiną przystosowaną do przewozu spadochroniarzy. Napęd samolotu stanowiły dwa silniki Pratt
Odpisz
5 kwietnia 2010, 20:44
Podczas walk powietrznych nad Wietnamem 17 samolotów B-52 zostało strąconych przez wojska Północnego Wietnamu.
Najbardziej znanym wypadkiem lotniczym z udziałem samolotu B-52 jest zdarzenie z 17 stycznia 1966 (Katastrofa lotnicza pod Palomares). B-52 w czasie tankowania w powietrzu uległ kolizji z cysterną KC-135 w wyniku czego obydwa samoloty zostały zniszczone. Bombowiec przenosił na pokładzie cztery bomby termojądrowe, które po katastrofie opadły w rejon hiszpańskiego wybrzeża Morza Śródziemnego w pobliżu wioski Palomares wywołując skażenie radioaktywne.
Dwa lata później, 21 stycznia 1968 w pobliżu bazy Thule (obecnie Qaanaaq) na Grenlandii rozbił się kolejny B-52 z sześcioma bombami Mark 28 na pokładzie. Tym razem załoga (sześciu z siedmiu się uratowało) nie pozbyła się bomb przed wypadkiem, toteż w wyniku roztrzaskania się samolotu przy prędkości 560 węzłów (1000 km/h), doszło do wybuchu klasycznych (trotylowych) ładunków we wszystkich bombach oraz pożaru szczątków i 130 tys. litrów paliwa lotniczego znaczna część plutonu z bomb przedostała się do otoczenia. Był to prawdopodobnie najpoważniejszy wypadek B-52 w ogóle, a na pewno najpoważniejsza katastrofa w historii wyspy spowodowana jej strategicznym położeniem. Mimo dużych nakładów finansowych na dezaktywację, usunięcie wszystkich skutków wypadku w trudnej arktycznej okolicy nie było do końca możliwe.
Po katastrofie na Grenlandii Amerykanie zaprzestali 24-godzinnego dyżurowania w powietrzu z bombami na pokładzie, co praktykowane było od kryzysu kubańskiego w 1962, tym bardziej, że do mniej spektakularnych niż w Thule i w Palomares wypadków dochodziło częściej. Wiele z nich (prawdopodobnie większość) "zawiniona" była wprawdzie przez Boeingi B-47 Stratojet (np. w 1956 pilot B-47 w brytyjskiej bazie Lakenheath stracił panowanie nad maszyną i roztrzaskał się o magazyn bomb atomowych, gdzie znajdowały się m.in. trzy bomby Mark 6
Odpisz
5 kwietnia 2010, 20:43
amoloty te pełniły służbę przez większość zimnej wojny. Brały także udział w wojnie w Wietnamie i podczas operacji "Pustynna burza" (ang. Desert Storm) w Iraku w 1991 roku, w operacji bombardowania Jugosławii przez NATO w 1999 (Allied Force), w operacji w Afganistanie (ang. Enduring Freedom, 2001), a także w następnej wojnie irackiej (ang. Operation Iraqi Freedom) w 2003. Podczas tych konfliktów samoloty B-52 były wykorzystywane jako bombowce konwencjonalne.
W chwili obecnej B-52 są zgrupowane w dwóch stałych bazach: Minot AFB w Dakocie Północnej (5 skrzydło bombowe) i Barksdale AFB w Luizjanie (2 skrzydło bombowe). Ponadto często działają tymczasowo z różnych baz sił powietrznych USA na całym świecie.
Zastosowanie niebojowe [edytuj]
Zmodyfikowany B-52 przenoszący dwa D-21
Dwie maszyny (NB-52A i NB-52B) uczestniczyły w amerykańskim programie eksperymentalnym X-15, jako nosiciele samolotów rakietowych X-15. Jedna z tych maszyn (NB-52B) służyła w NASA aż do 17 grudnia 2004 roku, biorąc udział także w takich programach jak X-24, HiMAT, X-38 oraz X-43.
Odpisz
5 kwietnia 2010, 20:43
Pierwszy lot prototypu YB-52 odbył się 15 kwietnia 1952. Bombowce B-52 weszły na wyposażenie amerykańskiego lotnictwa w roku 1955 zastępując Convair B-36 Peacemaker. Na początku swojej służby były trzonem amerykańskich sił strategicznych. W szczytowym okresie służby samolotu, w 1963, lotnictwo strategiczne USA miało 650 B-52, zgrupowanych w 42 dywizjonach na 38 lotniskach. W latach 60. rakiety międzykontynentalne przejęły główną rolę w amerykańskich siłach jądrowych, a nieustannie ulepszana radziecka obrona przeciwlotnicza postawiła pod znakiem zapytania skuteczność B-52. Tylko częściowym lekarstwem było wyposażenie B-52 w pociski samosterujące, które pozwalały atakować z większych odległości. Z tych powodów z biegiem czasu B-52 zaczęły odgrywać coraz większą rolę jako bombowce konwencjonalne. W chwili obecnej w lotnictwie USA nadal służą 93 egzemplarze wersji B-52H, budowanej między 1960 i 1962. Armia amerykańska nie zamierza wycofać tego modelu z użytkowania przed rokiem 2050, co będzie swoistym rekordem.
Odpisz
5 kwietnia 2010, 20:40
23 lutego 2008 r., samolot B-2 rozbił się krótko po starcie z bazy lotniczej na wyspie Guam[1]. Był to ostatni lot przed powrotem 3 bombowców tego typu do bazy w Missouri po 4 miesięcznym pobycie na Guam. Uczestniczyły w misji polegającej na obecności (na zmianę z bombowcami B-52, które przybyły do bazy, aby je zastąpić) tych maszyn na Oceanie Spokojnym. Obydwaj piloci katapultowali się i przeżyli katastrofę - jeden po badaniach lekarskich opuścił szpital, natomiast drugi pozostał pod stałą obserwacją lekarzy. Był to pierwszy wypadek lotniczy z udziałem tego samolotu. Przyczyną katastrofy było błędne działanie komputerów pokładowych maszyny spowodowane ich zawilgoceniem (komputery poderwały maszynę do lotu nim nabrała ona odpowiedniej szybkości, wystarczającej do utrzymania się w powietrzu).
Odpisz
5 kwietnia 2010, 20:40
Przez pierwsze lata służby samolotu wielu krytyków uważało, że jego zastosowanie bojowe jest wysoce problematyczne, gdyż trudno by było znaleźć cel warty zaatakowania przez samolot warty 2 miliardy dolarów, szczególnie gdy inne, o wiele tańsze samoloty mogłyby z powodzeniem wykonać to samo zadanie. Co więcej, strata bombowca B-2 byłaby wielką porażką propagandową dla Ameryki. Ponadto samoloty te mogły operować tylko ze specjalnie wyposażonych lotnisk.
Krytycy w dużej mierze zmienili jednak zdanie, gdy zrozumiano główny atut B-2: globalny zasięg (dzięki tankowaniom w powietrzu), pozwalający mu wykonywać 30-godzinne misje, startujące z lotnisk w kontynentalnych Stanach Zjednoczonych, przeciwko celom na całej kuli ziemskiej (rekord trwania misji wynosi około 50 godzin). Kształt samolotu czyni go nie tylko mniej widzialnym dla radaru, ale daje mu też bardzo dobry zasięg wynoszący około 11 000 km bez tankowania.
Chrzest bojowy samolotu B-2 Spirit miał miejsce podczas operacji "Sprzymierzona Siła" (ang. Allied Force) w Kosowie w 1999 roku. Wówczas B-2 Spirit sprawdził się bardzo dobrze. Od tego czasu samoloty Spirit brały udział podczas operacji "Trwała Wolność" (ang. Enduring Freedom) w Afganistanie w latach 2001-2002 oraz operacji "Iracka Wolność" (ang. Iraqi Freedom) w Iraku.
Podczas operacji Enduring Freedom samoloty B-2 Spirit przeprowadzały misje bojowe w Afganistanie, później wracały do bazy wojskowej Diego Garcia położonej na Oceanie Indyjskim, gdzie było uzupełniane paliwo oraz następowała zmiana załóg. Następnie samoloty wykonywały kolejne misje.
Odpisz
5 kwietnia 2010, 20:38
Koncepcja budowy B-2 powstała w latach siedemdziesiątych w wyniku stałego rozwoju radzieckich technologii radiolokacyjnych. Program rozwoju i budowy bombowca B-2 rozpoczęto już w 1981. Sześć lat później Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych złożyły zamówienie na 132 egzemplarze tego bombowca. Upadek ZSRR i zakończenie wyścigu zbrojeń spowodowało znaczne ograniczenie programu B-2. Siły powietrzne zdecydowały się na zamówienie 20 egzemplarzy 1 przebudowany prototyp. Pierwsza prezentacja B-2 miała miejsce 22 listopada 1988 w bazie Sił Powietrznych w Palmdale w stanie Kalifornia. Pierwszy lot B-2 odbył się 17 lipca 1989. Samolot wykonał wówczas lot z bazy Palmdale do bazy Edwards. Pierwszy egzemplarz Latającego skrzydła został dostarczony do 509 Skrzydła Bombowego w Whiteman, w stanie Missouri w dniu 17 grudnia 1993.
Początkowo planowano budowę 135 egzemplarzy, potem, w późnych latach osiemdziesiątych, zredukowano tę liczbę do 75. W wyniku zakończenia zimnej wojny w styczniu 1991 prezydent George H. W. Bush ogłosił zaprzestanie budowy samolotów tego typu. Do tego momentu powstało 21 egzemplarzy, z których 20 służy w siłach powietrznych USA do dzisiaj. Wyprodukowanie takiej małej liczby egzemplarzy i ogromne wydatki na zaprojektowanie samolotu spowodowały, że koszt jednego bombowca B-2 wyniósł, według różnych ocen, od $1,157 do $2,2 miliardów dolarów, czyniąc z nich najdroższe samoloty kiedykolwiek zbudowane. Cena ta jest porównywalna na przykład do ceny krążownika rakietowego typu Ticonderoga.
Odpisz
5 kwietnia 2010, 20:37
B-2 Spirit
Odpisz
5 kwietnia 2010, 20:36
Northrop B-2 Spirit
[edytuj]
Z Wikipedii
Skocz do: nawigacji, szukaj
B-2 Spirit
USAF B-2 Spirit.jpg
Dane podstawowe
Państwo Stany Zjednoczone Stany Zjednoczone
Producent Northrop Grumman
Typ bombowiec
Konstrukcja metalowo-kompozytowa (np.kevlar)
Załoga 2 lub 3
Historia
Data oblotu 17 lipca 1989
Egzemplarze
Odpisz
5 stycznia 2010, 21:15
skywalker-nie mozna miec f 16 i tu 95 bo to nie sa te czasy gra srednia ale dam 4/5
Odpisz
20 grudnia 2009, 14:41
5/5
Odpisz
20 grudnia 2009, 14:41
szkoda że nie można mieć f-16 lub tu-95
Odpisz
27 listopada 2009, 16:07
5/5,genialne,zgadzam się z Cygan
Odpisz
19 listopada 2009, 21:42
Swietna genialna najlepsza na jeja
Odpisz
8 października 2009, 17:55
ItachiUchiha grasz w Metin2? na Gromo??
Odpisz
1 marca 2009, 11:50
5/5 daje gralem w to kiedys i jak później chcialem w to zagrac to juz nie moglem znaleźc bo tytulu nie pamietalem ...
to do przedmowcy : Hej pisze sie przez H a nie Ch
Odpisz